Speciale bankservice voor ouderen

Steeds meer banken bieden steeds meer diensten online aan.  Maar niet iedereen ziet het zitten om zijn bankzaken via internet te regelen. Gelukkig komt er steeds meer service op maat voor ouderen.

Steeds meer banken bieden hulp aan om ouderen te leren om online hun bankzaken te regelen. Rabobank heeft bijvoorbeeld een Mobiele Bankenservice.  Andere banken zoeken de oplossing in het oprichten van informatiepunten in winkelcentra.

De adviseurs geven onder meer tips om financieel misbruik te voorkomen en tegen te gaan. Bijvoorbeeld door het aanpassen van paslimieten of het openen van een speciale rekening.

Bankieren met hulp van anderen

Lukt het u niet om zelfstandig uw bankzaken te regelen, dan kunt u misschien gebruikmaken van de Mobiele Bankservice. Een adviseur van Rabobank komt dan bij u thuis en helpt u verder door uitleg te geven, uw betaalpakket te wijzigen of bijvoorbeeld een volmacht te regelen. Bij een volmacht geeft u iemand anders toestemming om uw geldzaken te regelen. Als u interesse heeft in één van deze oplossingen, kunt u contact opnemen door te bellen naar nummer 088722 66 00. Op de website van de Rabobank kunt u meer lezen over zelfstandig bankieren.